• Foto-2

  • - CRED în datoria de a apăra teritoriul şi interesele României în orice situaţie. -

  • - CRED în obligaţia mea de a respecta cu stricteţe legile statului român. -

  • - CRED în dreptul la libertate şi siguranţă a fiecărui cetăţean al patriei noastre. -

  • - CRED în libertatea de gândire şi conştiinţă, în viaţa privată şi de familie a oricărui om. -

  • - CRED că omul trebuie să moară aşa cum s-a născut - liber şi egal în demnitate şi drepturi. -

  • - Să-mi ajute Dumnezeu ca această credinţă să nu dispară niciodată. -

Corespondență de pe bricul Mircea

Scris de ligammm

Sâmbătă, 3 mai, Nava Şcoală „Mircea” a părăsit portul Varna, pentru prima cursă a regatei. Plecarea din portul Varna a fost făcută cu cadeţii la front pe vergi, salutând şi mulţumind în acest mod locuitorilor cochetului oraş bulgăresc, după cele patru zile de staţionare. Printre nu puţinii români care ne-au aplaudat la plecare s-a aflat și fotbalistul Cosmin Moți.

Startul cursei a fost precedat de defilarea velierelor prin faţa navei comandant a paradei,Capitan Dimitri Dobrev, navă pe care s-au aflat oficialităţile bulgare şi ale STI. Era ora 16 când oficialul cursei a anunţat startul pentru prima etapă a regatei Varna – Novorossyisk, 438 Mm. Zgomotul motorului a fost înlocuit de comenzile de lăsare a velelor, iar studenţii şi elevii şi-au intrat în roluri.

„Mircea” modelează caractere şi îi obişnuieşte pe tineri, elevi şi studenţi deopotrivă, să lucreze în echipă. Vântul n-a fost prielnic în primele 16 de ore astfel încât, cu toată strategia aleasă de comandantul navei, comandorul Gabriel Moise, n-am parcurs prea mult din traseul stabilit.

Prima seară petrecută pe mare, doar cu vele, a fost una specială pentru fiecare dintre cei prezenţi la bord. Pe o mare mai mult calmă decât agitată, cu luminile aprinse la catarg, cu studenţii aplecaţi la masa de lucru instalată în faţa comenzii de navigaţie, cu elevii făcând carturi la timonă, cu studenţii străini în servicii, cadeţii repartizaţi în carturi, au executat servicii, au urcat în arboradă, au făcut cursuri şi, mai ales, au reuşit să lucreze împreună pe o navă unde echipa câştigă în faţa individualităţilor.

După prima noapte de navigaţie cu vele la bordul lui Mircea, timp în care am navigat printre amintiri, situaţia meteo s-a schimbat a doua zi şi vântul a permis deplasarea navei spre nord-est, depăşind cu bine capul Kaliacra. Valurile şi hula au creat însă primele probleme în cadrul celor familiarizaţi mai puţin cu rigorile mării, care au suportat cu greu balansul navei. Cu dese braţări şi schimbări de direcţie, pentru a utiliza la maxim forţa vântului, nava a şerpuit parcă în căutarea unei trase ideale.

Disconfortul resimţit la bord s-a redus considerabil după două zile, dar nu pentru mult timp. Tot marţi, punctul de trecere obligatoriu stabilit de organizatori ne-a adus să vedem apusul de soare la 16 Mm de ţărmul Crimeii. Miercuri amplitutidinea mişcărilor a fost din nou una mare, cadeţii menţinându-şi cu dificultate echilibrul pe punte. Gândiţi-vă la un mountain-russe, aflat pe prima porţiune ascendentă. Mai puteţi face ceva atunci decât să fiţi concentraţi la ce va urma?

Cam aşa au fost cadeţii de la bordul NS Mircea, cu menţiunea că aceştia, pe o mare deloc prietenoasă, au trebuit nu numai să-şi menţină echilibrul, dar şi să execute carturile, observarea prova şi pupa, să parcurgă tematica stabilită de instructori, să execute lucrări de matelotaj sau să execute diferite activităţi specifice vieţii la navă.

Şi…s-au descurcat. Mai stând pe burtă şi lucrând la noduri marinăreşti sau la temele de curs, mai întinşi pe spate, încercând să folosească sextantul, mai ţinându-se bine de parâme pentru a nu se dezechilibra când urmăreau o ţintă navală sau citeau un relevment, elevii anului I din Şcoala Militară de Maiştri Militari „Amiral Ion Murgescu” şi studenţii anului al II-lea ai Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” şi-au demonstrat tăria de caracter, curajul, hotărârea şi dorinţa de a reuşi.

Combinând curajul acestor tineri învingători aflaţi la bord, cu priceperea echipajului şi măiestria comandantului navei, cu sfaturile şi strategiile comandantului marşului, rezultatul a fost clasarea pe un onorant loc trei la finalul primei etape a cursei, după două veliere ruseşti, pe care le-am văzut la startul de la Varna, le-am mai topat poziţiile în prima zi şi apoi le-am reîntâlnit la Novorossisk, după ce parcă au adunat tot vântul din Marea Neagră, în zona lor de navigaţie.

„Bravo Mircea!”, a fost şi mesajul transmis tuturor membrilor echipajului de către comandorul Gabriel Moise, comandantul navei.

Cu o cursă terminată cu 24 de ore mai devreme, prin decizia conducerii cursei, NS Mircea a acostat în portul Novorossisk, joi 8 mai. Urmează un program similar cu cel desfăşurat la Varna, cu menţiunea că deschiderea oficială de mâine, se va suprapune ca zi, cu Ziua Victoriei, o sărbătoare naţională în această parte de lume.

Cu alte amănunte, voi reveni pe parcursul staţionării în Novorossisk.

 

 

Lt.cdor. Mihai Egorov

 

 

 

 

Lasa un comentariu

Trebuie sa fii autentificat pentru a posta un comentariu.